8 lipca przyszłego roku na PGE Narodowym w Warszawie wystąpi grupa Coldplay. Koncert odbędzie się w ramach trasy „Music Of The Spheres World Tour 2022” Jeden z najpopularniejszych brytyjskich zespołów zapowiedział, że będzie to trasa niskoemisyjna i przyjazna środowisku.
W przeddzień wydania swojego nowego albumu „Music Of The Spheres” zespół Coldplay ogłosił szczegóły światowej trasy koncertowej na przyszły rok.
Trasa „Music Of The Spheres World Tour 2022” rozpocznie się 18 marca 2022 roku, pierwszym w historii zespołu koncertem w Kostaryce. 8 lipca brytyjska formacja wystąpi natomiast na PGE Narodowym w Warszawie.
Piszemy o tym wydarzeniu, gdyż Coldplay zadeklarował, że zamierza wypełnić swoją obietnicę sprzed dwóch lat. Dotyczyła on tego, że przyszłe trasy koncertowe zespołu będą tak przyjazne dla środowiska, jak to tylko możliwe.
Przyszłorocznej trasie koncertowej twórców hitów takich jak m.in. „In my place”, „Speed of Sound”, czy „Clocks” towarzyszyć ma kompleksowy zestaw inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju i zobowiązań środowiskowych.
Zobowiązania Coldplay
Zaprezentowane na stronie PGE Narodowy zobowiązania zespołu Coldplay zakładają m.in.:
- Zmniejszenie emisji o 50 proc. w porównaniu do ostatniej trasy zespołu (2016-2017);
- Zasilanie koncertów całkowicie odnawialną, bardzo niskoemisyjną energią – używanie paneli słonecznych w każdym obiekcie koncertowym oraz zużytego oleju spożywczego, kinetycznej podłogi stadionu i kinetycznych rowerów napędzanych przez fanów. Ta energia będzie przechowywana w pierwszym w historii przenośnym akumulatorze (opracowanym i wykonanym we współpracy z BMW z akumulatorów BMW i3) nadających się do recyklingu;
- Zniwelowanie więcej CO2 niż generuje trasa koncertowa, dzięki szeregowi rozwiązań przyjaznych przyrodzie, w tym sadzeniu jednego drzewa za każdy sprzedany bilet;
- Dostarczanie każdemu obiektowi koncertowemu planu zrównoważonego rozwoju, prosząc o stosowanie najlepszych praktyk dla środowiska;
- Zachęcanie fanów do korzystania z niskoemisyjnego transportu w celu dojazdu na koncert i powrotu po koncercie, za pośrednictwem oficjalnej aplikacji turystycznej stworzonej przez SAP i nagradzania tych, którzy to robią zniżkami w miejscu koncertu;
- Upewnienie się, że wszystkie towary są pozyskiwane w sposób zrównoważony i etyczny;
- oferowanie darmowej wody pitnej i podejmowanie starań, by wyeliminować plastikowe butelki z każdego miejsca;
- przekazanie 10 proc. zarobków na fundusz na cele ekologiczne i społecznie świadome, w tym ClientEarth, One Tree Planted i The Ocean Cleanup.
Członkowie grupy Coldplay podkreślają, że są świadomi, że planeta stoi w obliczu kryzysu klimatycznego. W związku z czym spędzili ostatnie dwa lata na konsultacjach z ekspertami ds. środowiska, aby „ta trasa była jak najbardziej zrównoważona i, co równie ważne, aby wykorzystać jej potencjał do popychania spraw naprzód”.
Nie uda nam się zrobić wszystkiego dobrze, ale zobowiązujemy się robić wszystko, co w naszej mocy, a także dzielić się tym, czego się uczymy. To proces, który wciąż trwa i jesteśmy bardzo wdzięczni za dotychczasową pomoc – podsumowuje zespół w komunikacie zamieszczonym na stronie PGE Narodowy.
Fot. PGE Narodowy
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.