Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna Ekologia w ecommerce

W e-commerce można pakować ekologicznie – klient to doceni

przez Julia Szypulska
6 sierpnia 2021
0
Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Rynek e-commerce rozwija się coraz bardziej dynamicznie, a zwiększona liczba wysyłanych zamówień może negatywnie wpływać na środowisko. Dzieje się tak szczególnie w przypadku wykorzystywania do pakowania przesyłek plastiku i niebiodegradowalnych opakowań. Bodźcem do zmian w tym obszarze dla przedsiębiorców powinna być troska o środowisko, ale gdy tego brak z motywacją przychodzą coraz bardziej świadomi konsumenci. Są gotowi zmienić miejsce zakupów na takie, w którym ich zamówienie zostanie spakowane w sposób ekologiczny.

E-commerce rośnie w siłę, a 2020 rok był wyjątkowy dla tego rynku. Obostrzenia dotyczące działania sklepów stacjonarnych sprawiły, że uwagę jeszcze większej liczby konsumentów przyciągnęły platformy zakupowe online. Według raportu „E-commerce 2021” sporządzonego przez interaktywnie.com, Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży internetowej na świecie. W tym roku jego wartość może przekroczyć nawet 100 mld zł[footnoteRef:1]. Jak wynika z deklaracji niemal 85 proc. Polaków – po zakończeniu pandemii nie planuje kupować online rzadziej niż obecnie. Dodatkowo, 10 proc. badanych zamierza zwiększać wydatki na zakupy w sieci[footnoteRef:2]. [1: interaktywni.com, Raport „E-commerce 2021”] [2: Raport PwC i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”]

Podobne artykuły

Pracownicy spółki Glosel posprzątali las w Białymstoku

7 mln wydruków mniej – czyli jak CCC oszczędza papier

„Książkę drukowaną można poddać recyklingowi. Natomiast czytniki generują elektrośmieci” – mówi Łukasz Kierus, TaniaKsiążka.pl

LESS_ wzmacnia zespół doświadczonymi menedżerami i szykuje nową strategię

Co trzeba zmienić, by e-commerce był bardziej eko?

Folia zmorą sprzedaży online

Rozwój rynku e-commerce przekłada się na zwiększenie ilości odpadów, które powstają przy pakowaniu zamówień. Istotne jest wdrażanie zmian zgodnych z ideą less lub zero waste zarówno przez gigantów, jak i małe firmy.

Wydawać by się mogło, że małe zmiany nie mają sensu, jednak od jednego kroku milowego postawionego w ciągu wielu lat, ważniejsze są te małe, ale wdrażane sukcesywnie. To zdecydowanie przepis na sukces w kontekście wprowadzania rozwiązań proekologicznych w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa, a realne korzyści naprawdę robią wrażenie. W Glosel od roku systematycznie implementujemy kolejne etapy stosowania ekologicznych materiałów do pakowania naszych przesyłek. Przykładowo w ciągu roku, przy wysyłce ok. 200 tys. paczek miesięcznie zużywaliśmy średnio ok. 40 ton folii. Obecnie podstawowy wypełniacz produkujemy osobiście. Wykorzystujemy do tego celu kartony, w których otrzymujemy dostawy. Choć generujemy 20 ton odpadu kartonowego miesięcznie, to ok. 10 ton przerabiamy na wspomniany wypełniacz, a drugą połowę sprzedajemy firmom, które produkują kartony, m.in. dla nas. Na mnie te liczby robią ogromne wrażenie pod kątem wielkości, ale też pokazują możliwości odpowiedzialnego gospodarowania odpadami – mówi Łukasz Kierus, Prezes Zarządu spółki Glosel, pod parasolem której znajdują się marki takie jak Bee.pl i TaniaKsiazka.pl.

Z konieczności czy z własnej woli?

Choć działania proekologiczne są stopniowo wymuszane na firmach legislacyjnie, to idea less waste jest już znajoma coraz większej liczbie przedsiębiorców, którzy w większości wpisują ją w działalność CSR. Jak pokazuje badanie „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”, właściciele firm angażują się w działania CSR przede wszystkim ze względu na chęć wzmocnienia swojego wizerunku (83 proc.). Ważniejsze jest jednak to, że już niemal co druga firma podejmuje aktywności w obszarze CSR z poczucia obowiązku prowadzenia firmy w sposób zrównoważony, z myślą o środowisku i społeczeństwie. Podjęcie działań, mających na celu przeciwdziałanie postępowaniu degradacji naszej planety deklaruje 78 proc. firm.Dodatkowo, jak wskazuje raport firmy doradczej Deloitte „Climate check: Business’ views on environmental sustainability”, aż 77 proc. członków kadr zarządzających potwierdziło, że zarządy ich firm są zaniepokojone zmianami klimatu i ich wpływem na biznes. To niezwykle istotne, aby właśnie decydenci zdawali sobie sprawę z zagrożenia, jakie niosą coraz szybciej postępujące zmiany klimatyczne. Mają oni bowiem największy wpływ na zmiany w firmie.

Konsument rządzi

Poza chęcią wzmocnienia swojego wizerunku oraz działania na rzecz środowiska, trend ekologicznego pakowania podyktowany jest oczekiwaniami konsumentów. Badania zrealizowane przez Ipsos MORI (we współpracy z DS Smith) w ubiegłym roku pokazują, że aż 85 proc. respondentów chce otrzymywać zakupione produkty online, zapakowane w minimalną ilość materiałów do tego potrzebną. 64 proc. badanych jest gotowa na zmianę sprzedawcy, jeśli będzie on pakował w sposób bardziej przyjazny środowisku.

Zmiany klimatyczne postępują coraz szybciej i na szczęście coraz więcej i częściej się o tym mówi. Efektem jest zwiększająca się świadomość społeczeństwa w kwestiach ekologicznych. Chcemy wprowadzać zmiany ratujące naszą planetę na każdym możliwym polu. To już nie tylko obowiązkowa segregacja śmieci, czy zakręcanie wody podczas mycia zębów, ale właśnie świadome zakupy czy nawet ograniczanie konsumpcyjności – podkreśla Łukasz Kierus z Glosel.

Oczekiwania proekologicznej działalności firm są także widoczne u przyszłych decydentów zakupowych. Badanie zrealizowane na zlecenie Cartoon Network w 13 krajach rejonu EMEA, wśród dzieci w wieku 6-12 lat pokazuje, że aż 91 proc. z nich jest zaniepokojonych zmianami klimatycznymi, a 83. proc. chce zrobić więcej, aby zadbać o naszą planetę. Ponadto 78 proc. młodych respondentów wykazuje chęć pozyskania większej wiedzy o zmianach klimatycznych. Ogromnie cieszy fakt, że ochrona środowiska jest priorytetem dla najmłodszych, czyli przyszłych kupujących.

Budujące jest to, że najmłodsi mają naprawdę dużą wiedzę na temat negatywnych zmian klimatycznych. Niepokojące natomiast, że niekiedy są bardziej świadomi niż dorośli, którzy powinni być dla nich przykładem i utrwalać pozytywne wzorce zachowań. Z punktu widzenia przedsiębiorcy ważne jest, aby znać oczekiwania nie tylko obecnej grupy docelowej, ale także przyszłych kupujących. Umożliwi to długoterminowe planowanie działań, odpowiadających na potrzeby konsumentów – komentuje Łukasz Kierus.

Biorąc pod uwagę fakt, jak szybko rośnie rynek e-commerce ogromnie cieszy podejście współczesnego konsumenta do wymagań pod kątem ekologicznym, jakie stawia sprzedawcy. W wielu przypadkach to klient będzie miał większy wpływ na decyzje strategiczne przedsiębiorstwa niż nawet zmiany legislacyjne.


O Glosel

Glosel to firma specjalizująca się głównie w obszarach sprzedaży książek oraz produktów FMCG w internecie. Pod jej parasolem działają marki, takie jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. Siedziba firmy mieści się w industrialnie urządzonym biurze w Białymstoku. Dodatkowo, spółka posiada ponad 8 tys. mkw. powierzchni magazynów w nowoczesnym kompleksie Panattoni Park, z którego realizuje zamówienia. Glosel zarządza także 5 księgarniami zlokalizowanymi w północno-wschodniej Polsce.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Tania Książka
ShareTweet

Podobne artykuły

InPost i MODIVO wprowadzają ekoopakowania
Ekologia w ecommerce

InPost i MODIVO wprowadzają ekoopakowania

Ekologiczny e-commerce. FedEx wprowadza opakowania wielokrotnego użytku
Ekologia w ecommerce

Ekologiczny e-commerce. FedEx wprowadza opakowania wielokrotnego użytku

Allegro uruchamia własne zielone automaty paczkowe
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Allegro uruchamia własne zielone automaty paczkowe

Ekologiczne murale No Fluff Jobs w Krakowie i Poznaniu
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Ekologiczne murale No Fluff Jobs w Krakowie i Poznaniu

Sport integruje i motywuje pracowników
Ekologia w ecommerce

Sport integruje i motywuje pracowników

„Kupując używane produkty, ratujemy środowisko” – mówi Mateusz Oleksiuk, prezes Less_
Wywiady

„Kupując używane produkty, ratujemy środowisko” – mówi Mateusz Oleksiuk, prezes Less_

Następny artykuł
Nowe ekologiczne kosmetyki w ofercie Biedronki

Nowe ekologiczne kosmetyki w ofercie Biedronki

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version