Ubrania Do Oddania i Galeria Mokotów chcą zmienić przyszłość mody. Zamiast fast fashion galeria zaoferuje klientom odpowiedzialną konsumpcję. W mokotowskim centrum handlowym otwarty został właśnie cyrkularny butik, oferujący odzież z drugiego obiegu. A to dopiero początek ogłoszonej właśnie współpracy pomiędzy partnerami.
Sklep z używaną odzieżą w eleganckim centrum handlowym? Jeszcze dwa lata temu pomysł ten byłby totalnym zaskoczeniem. Dziś nawet najwięksi gracze na rynku mody nie mają jednak wątpliwości, że drugi obieg nie jest chwilowym trendem, a koniecznością. Ten zwrot w kierunku zrównoważonej i odpowiedzialnej mody oraz racjonalnej konsumpcji przejawia się we współpracy Ubrania Do Oddania i Unibail-Rodamco-Westfield, właściciela Galerii Mokotów. Dzięki niej w mokotowskim centrum handlowym otwarty został pierwszy cyrkularny butik.

Propozycja nie do odrzucenia
Ubrania Do Oddania to założony w 2018 roku polski start up, który prowadzi platformę fundraisingową. Łączy ona zbiórki odzieży używanej ze wsparciem finansowym na rzecz organizacji charytatywnych. Dotychczas, dzięki niepotrzebnej odzieży pochodzącej od użytkowników portalu Ubrania Do Oddania, do 120 organizacji charytatywnych trafiło przeszło 620 tys. zł. Głównym celem start-upu jest zmiana w branży odzieżowej i skierowanie jej ku odpowiedzialnej konsumpcji.
Gdy otrzymaliśmy propozycję spotkania ze strony Galerii Mokotów trochę w to niedowierzaliśmy. Jedna z najbardziej prestiżowych galerii handlowych w Polsce złożyła nam propozycję nie do odrzucenia, zapraszając odzież używaną w swoje progi. Jadąc na spotkanie nadal wydawało nam się to nierealne. A dziś obsługujemy pierwszych klientów, którzy w Cyrkularnym Butiku sięgają po drugi obieg. To niesamowite! – mówi Zosia Zochniak, współzałożycielka Ubrania do Oddania.
Cyrkularne Butiki to projekt długofalowy. Jego twórcy dążą do otwarcia salonów tego typu w najważniejszych centrach handlowych z polskiego portfolio URW.
Cyrkularny butik – co to jest?
Cyrkularny Butik Ubrania Do Oddania to urzeczywistnienie idei obiegu zamkniętego i odpowiedzialnej konsumpcji. Każdy klient Galerii Mokotów, oprócz tradycyjnych zakupów, może kupić w nim ubrania z drugiego obiegu. Dodatkowo, jeżeli chce pozbyć się niepotrzebnych rzeczy może zostawić je w Cyrkularnym Butiku i na miejscu zdecydować jaką organizację charytatywną wesprze swoją darowizną.

To jednak nie wszystko. Twórcy Cyrkularnego Butiku duży nacisk kładą na edukację i zwrócenie uwagi na to, jak wiele korzyści niesie ze sobą gospodarka cyrkularna i odpowiedzialna konsumpcja. W butiku Ubrań do Oddania w Galerii Mokotów raz w miesiącu planowane są spotkania z eko-edukatorkami, stylistkami mody, organizowane będą warsztaty z upcyklingu i zajęcia dla najmłodszych.
Galeria Mokotów, będąca miejscem debiutu wielu marek, tak polskich jak i zagranicznych, zawsze starała się wyprzedzać trendy i wprowadzać u siebie innowacyjne rozwiązania. Dlatego też otwarcie pierwszego w Polsce, i jednego z pierwszych w Europie, stacjonarnych butików cyrkularnych w centrum handlowym było dla nas zupełnie naturalne. Zależy nam na tym, aby zapewniać klientom galerii jak najszerszą ofertę, wychodzącą naprzeciw ich potrzebom. Widząc wyraźnie, że są oni coraz bardziej świadomi w kwestiach zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko, zdecydowaliśmy się poszerzyć nasze propozycje o Butik Cyrkularny – mówi Anthony Vesin, Dyrektor Galerii Mokotów i Head of Shopping Centre Management Unibail-Rodamco-Westfield.
Przeczytaj także: Slow fashion nie tylko w Galerii Mokotów
Cyrkularny Butik Ubrania Do Oddania znajduje się na pierwszym piętrze w Galerii Mokotów. Całe jego wyposażenie również pochodzi z obiegu zamkniętego: od lady, przez kotary w przebieralniach, oświetlenie aż do ozdób na ścianach i kwiatów. Można powiedzieć, że Butik Cyrkularny – Ubrania do Oddania to kwintesencja idei cyrkularności zamknięta na 100 metrach powierzchni.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.