Kaufland ogranicza zużycie tworzyw sztucznych i zwiększa wykorzystanie surowców będących już w obiegu. Od 16 września w ofercie sieci pojawią się innowacyjne produkty K-Classic wykonane w co najmniej 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu.
Jednym ze sposobów ograniczenia śladu węglowego jest dla marki Kaufland realizacja strategii REset Plastic. Obejmuje ona takie działania, jak rezygnacja z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, tworzenie produktów w taki sposób, aby można je było poddać recyklingowi i zamknąć obieg surowców, a także zbieranie, sortowanie i poddawanie recyklingowi plastikowych odpadów.
Organizer z obiegu zamkniętego
Od 16 września w ofercie sieci pojawią się innowacyjne produkty K-Classic wykonane w co najmniej 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu. Artykuły te powstały we współpracy z PreZero – spółką, która również należy do Grupy Schwarz. Znajdą się wśród nich kosze na śmieci, organizery oraz pojemniki do przechowywania rzeczy. Na półkach sklepów Kaufland będą dostępne aż do wyczerpania zapasów.
Do strategii REset Plastic podchodzimy w sposób kompleksowy i wspólnie z innymi podmiotami Grupy Schwarz poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym realizujemy wizję – „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Nowe produkty, które wprowadziliśmy do oferty we współpracy z PreZero, są tego wyraźnym dowodem – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Plastikowe odpady pozyskane przez PreZero z gospodarstw domowych zostały oczyszczone, rozdrobnione a następnie przetopione i przerobione na granulat. Z przetworzonego w ten sposób surowca powstały artykuły nie tylko wysokiej jakości, ale co ważne – bardziej przyjazne środowisku.
Redukcja plastiku krok po kroku
W ramach walki z plastikiem Kaufland w miarę możliwości wymienia opakowania z tego tworzywa – dotyczy to marek własnych sieci. Celem jest redukcja zużycia plastiku o 20 proc. do 2025 roku. Sieć przetwarza zutylizowane tworzywa sztuczne w granulat pochodzący z recyklingu – tzw. recyklat. Używa go do wytwarzania półfabrykatów do produkcji nowych butelek PET oraz produkcji opakowań. Do 2025 roku firma chce wykorzystywać średnio 20 proc. recyklatu w produkcji opakowań produktów oferowanych pod markami własnymi. W tym samym roku Kaufland zamierza też poddawać w jak największym stopniu recyklingowi 100 proc. opakowań produktów marek własnych. Z końcem 2021 roku sieć zrezygnuje ze stosowania czarnego plastiku przy produkcji tych opakowań.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.