O rosnącej liczbie sklepów internetowych z żywnością, w tym produktami wegetariańskimi, wpływie pandemii na sprzedaż w internecie i przyszłości branży opowiada w wywiadzie dla Ekobiznes – Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.
Julia Szypulska: Ile sklepów z wegetariańską żywnością działa dziś na platformie Shoper?
Paweł Rybak – Chief Commercial Officer w Shoper: Nie prowadzimy statystyk dla sklepów specjalizujących się wyłącznie w sprzedaży wegetariańskiej żywności, ale są one częścią dynamicznie rosnącej kategorii internetowych sklepów spożywczych, które na platformie Shoper otwierały się w 2020 roku bardzo chętnie. Jeszcze w marcu 2020 r. branża grocery zajmowała drugie miejsce pod kątem liczby nowo uruchamianych sklepów na platformie Shoper (po branży – książki i multimedia), na koniec roku zaś, branża ta zanotowała największy przyrost sklepów w stosunku do 2019 roku – o 112 proc. Udział branży spożywczej w całościowej liczbie sklepów internetowych jest nieduży – na koniec 2020 r. to łącznie 3 proc. wszystkich e-biznesów na platformie Shoper – niemniej sklepy sprzedające asortyment spożywczy wykazały się największym procentowym przyrostem nowych e-spożywczaków.
Ten artykuł dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do ARTYKUŁÓW PREMIUM oraz newslettera.