McDonald’s coraz bardziej otwiera się na wegetarian. Po dobrze przyjętym Veggie Burgerze, w lipcu firma wzbogaciła swoje roślinne menu o kolejną pozycję. To falafele, czyli uwielbiane przez wegetarian na całym świecie kotleciki z ciecierzycy.
Restauracja McDonald’s to jedno z ostatnich miejsc, które kojarzy się z wegetariańskim menu. I choć etykietka raju dla mięsożerców zostanie z nią jeszcze na długo, firma coraz bardziej otwiera się także na wegetarian. Nic dziwnego – liczba osób, które eliminują z diety mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego stale rośnie i obecnie zbliża się do 500 mln na całym świecie. Teraz mogą one zjeść smaczny obiad także w sieci McDonald’s – wczesną wiosną firma wprowadziła do swego menu Veggie Burgera, w lipcu natomiast poszerzyła ofertę o falafele.
Falafele to kotleciki lub kulki wykonane z ciecierzycy albo bobu (bądź z obu tych składników jednocześnie) z przyprawami i podawane w picie z warzywami i sosem. Ta niezwykle popularna potrawa wywodząca się z kuchni Bliskiego Wschodu już kilkanaście lat temu zyskała uznanie „zachodnich” wegetarian i na stałe weszła do menu roślinożerców. W ofercie McDonald’s dostępna jest w trzech wersjach: jako Finger Food Falafel, McWrap Tzatziki z Falafelami oraz świeża Sałatka Falafel.
Pierwsza z tych pozycji to 4 kotleciki z ciecierzycy i batata z kminkiem, pietruszką i czosnkiem w chrupiącej panierce. Dla smakoszy, którzy preferują spożywanie falafeli z dodatkami przeznaczony jest McWrap Tzatziki Falafel, czyli kotleciki zawinięte w pszenny placek z dodatkiem ogórka, sałaty, papryki i lekko ostrej czerwonej cebuli. Smaku dopełnia biały ser sałatkowy i aksamitny sos tzatziki. Mimo braku mięsa potrawy te są sycące i na długo eliminują poczucie głodu. Dla tych natomiast, którzy mają ochotę na coś lekkiego McDonald’s przygotował Sałatkę Falafel, czyli miks sałat, plasterki pomidora, długo dojrzewający ser cesarski oraz falafele z ciecierzycy.
Jak pokazuje badanie FMCG Gurus Foodservice, przeprowadzone w trzecim kwartale 2020 roku, łącznie 11 proc. konsumentów na całym świecie to wegetarianie, 20 proc. to fleksitarianie, a 3 proc. weganie – oznacza to, że jedna trzecia konsumentów na całym świecie stosuje dietę ograniczającą bądź całkowicie eliminującą produkty zwierzęce.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.