Już od dziś użytkownicy aplikacji z Krakowa i Katowic mogą zamówić produkty mleczne i roślinne w formie paczek-niespodzianek. Całkowity dochód z ich sprzedaży trafi do Federacji Polskich Banków Żywności.
W paczkach znajdą się losowo dobrane zestawy pełnowartościowych jogurtów, serków, deserów mlecznych i produktów roślinnych. Za produkty warte 45 zł, użytkownicy aplikacji zapłacą tylko symboliczne 15 zł. Zamówione paczki będzie można odebrać w restauracjach Olimp na terenie wymienionych miast.
Zainteresowanie ofertą Danone w ramach pilotażowej współpracy z Too Good To Go, jaką zrealizowaliśmy w czerwcu, zdecydowanie przerosło nasze oczekiwania. Nie tylko wspólnie uratowaliśmy jedzenie, ale też zwróciliśmy uwagę wielu osób na problem marnowania żywności. Cieszę się, obserwując rosnącą świadomość społeczną w tej kwestii – mówi Barbara Bartecka, dyrektorka ds. Jakości w Danone.
Mały Głód edukuje
Firma stara się inspirować konsumentów do dokonywania właściwych wyborów w kontekście zdrowia i środowiska naturalnego. Stąd pomysł Danone, by rozszerzyć dotychczasowe obszary współpracy ze startupem Too Good To Go. I tak do działań edukacyjnych wkroczył najpopularniejszy bohater marki – Mały Głód.
Gdy tylko dołączył do nas Mały Głód, od razu wziął się do pracy! Ideą każdego Pogromcy Marnowania Jedzenia jest zapalanie do działania i wspieranie idei niemarnowania. Teraz nasi użytkownicy mają szansę przechwycić paczki niespodzianki wypełnione pysznymi produktami Danone, a cały dochód z tej akcji przekazujemy wspólnie Bankom Żywności, aby wspomóc ich codzienne funkcjonowanie. – podkreśla Anna Kurnatowska, country managerka Too Good To Go.
Nasze zdrowie oraz stan środowiska naturalnego są ze sobą ściśle powiązane. Mając to na uwadze, Danone konsekwentnie realizuje strategię One Planet.One Health – w myśl której – wytwarzaniu wartościowej żywności, towarzyszy rozsądnie korzystanie z zasobów naturalnych.
Przeciwdziałanie marnowaniu żywności filarem zrównoważonego rozwoju
Jednym z działań na rzecz ochrony zasobów naturalnych, jakie prowadzimy, jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności. Postrzegamy je jako integralny element gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). Dlatego w naszej strategii – obok ograniczania emisji gazów cieplarnianych, ochrony zasobów wody i rozwoju rolnictwa regeneratywnego, przeciwdziałanie marnowaniu żywności – stanowi jeden z 4 filarów zrównoważonego rozwoju. – wyjaśnia Barbara Bartecka.
Celem, jaki stawia sobie Danone, jest przede wszystkim zapobieganie marnowaniu żywności i jej odpowiednie zagospodarowanie w całym łańcuchu wartości (dostawcy, produkcja, łańcuch logistyczny). Stąd szereg usprawnień, jakie już wprowadzono na etapie produkcji. Przełożyły się one na niwelowanie strat półproduktów oraz wyrobów gotowych. Dodatkowo, wybrane składniki, używane w procesie produkcyjnym, firma przekazuje rolnikom, którzy przetwarzają je na materiał paszowy. Z kolei produkty gotowe Danone od lat kieruje do Banków Żywności, które przekazują je potrzebującym. Wartość produktów mlecznych i roślinnych, jakie w latach 2015-2020 Danone przekazał do Banków Żywności wyniosła przeszło 17,5 miliona złotych.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.