Elektroniczna księgowość to przede wszystkim wygoda, zwłaszcza dla przedsiębiorców z młodego pokolenia. To także istotny krok do ograniczenia zużywania papieru. Dzięki mobilnej aplikacji można bowiem niemal całkowicie wyeliminować tradycyjne faktury.
Z mOrganizer finansów mogą korzystać posiadacze konta firmowego w mBanku. Umożliwia on wykonywanie zdjęć dokumentów i faktur kosztowych oraz ich zdalne dostarczanie do księgowych. Kluczowe z punktu widzenia przedsiębiorcy funkcjonalności można w pełni realizować z poziomu aplikacji. Nawet tak istotna kwestia, jak uzupełnianie danych przy pierwszym wystawianiu faktury na kontrahenta, nie wymaga logowania do systemu.
Największą zaletą aplikacji jest INBOX – funkcjonalność umożliwiająca wprowadzanie faktur kosztowych. Jeśli współpracujemy z księgowym, możemy od razu zdalnie udostępniać mu dokumenty, bez konieczności osobistego dostarczania ich do biura – mówi Patrycja Strzelecka, CCO w CashDirector.
Biznes z poziomu smartfona
W dobie nowoczesnych technologii to niezwykłe ułatwienie. Zwłaszcza, że młodzi przedsiębiorcy bardzo często prowadzą biznes głównie poprzez smartfon, a nie laptopy, a kolejne pokolenie Z używa już tylko smartfonów. Tym samym właśnie do aplikacji przenoszone jest coraz więcej funkcji związanych z fakturowaniem i finansami. Księgowość w chmurze to konieczność, która pozwala sprostać wielu zadaniom, od wystawiania faktur, po kontakt z księgowym czy urzędem.
Wielu absolwentów już w trakcie studiów decyduje się na prowadzenie swoich firm czy startupów. Zdecydowana większość z nich prowadzi biznesy z poziomu smartfona, a nasze wewnętrzne badania pokazują, że z każdym kolejnym rocznikiem takich osób jest coraz więcej. Cieszę, się, że powstają innowacyjne rozwiązania dla tych młodych, kreatywnych osób – ocenia dr Martin Dahl, dziekan Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uczelni Łazarskiego.
e-faktury to ekologia w biznesie
Elektroniczna księgowość przyczynia się do mocnego ograniczenia zużywania papieru, a w niektórych wypadkach całkowitego wyeliminowania tradycyjnych faktur, tym samym wpisując się w trend NoPaper. Już kilka lat temu głośno mówiło się o tym, że w Polsce wystawia się około 1,5 miliarda papierowych faktur rocznie, czyli wycina 255 tysięcy drzew, zużywa 120 tysięcy MWh energii elektrycznej oraz zanieczyszcza ok. 6,6 miliardów litrów wody. Jak wynika z danych Eurostatu, które przedstawia raport „Cyfrowe fakturowanie w Polsce”, już 13 proc. firm w kraju i 18 proc. w UE zdecydowało się na całkowitą rezygnację z drukowanych faktur. W tym roku w Polsce planowane jest pilotażowe uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur, a jego start zaplanowano na 2021 r.
Mobilna księgowość to wygodne i praktyczne rozwiązanie. Dokumenty są przesyłane od razu, rozliczenia docierają na czas. Pozwala to skoncentrować się na pracy oraz precyzyjnie zaplanować firmowe wydatki. Ponadto, rezygnując z tradycyjnego drukowania faktur, chronimy środowisko – Patrycja Strzelecka, CCO w CashDirector.
Zalety korzystania z mOrganizer:
- wprowadzanie faktur kosztowych (INBOX)
- rozliczanie i kontrolowanie kosztów (MOJE KOSZTY)
- rozliczanie faktur i sprawdzenie stanu swojego biznesu (ASYSTENT FINANSOWY)
- generowanie JPK_V7 i JPK_FA
- rozliczanie faktur z płatnościami
- wystawianie faktur
- wystawianie faktur cyklicznych lub proform
- sprawdzanie i zmiana danych na wystawionych fakturach
- generowanie deklaracji i zamykanie miesiąca przy samodzielnym prowadzeniu księgowości
- rozliczanie składki ZUS przy samodzielnym prowadzeniu księgowości
- opłacanie składki ZUS przy samodzielnym prowadzeniu księgowości
- wystawianie faktury za pomocą aplikacji mOrganizer finansów
- podłączenie wybranego księgowego i zdalne dostarczanie dokumentów
- e-segregator
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.