Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

CCC najlepiej raportuje strategie klimatyczne

Spółka wyprzedziła m.in. LPP i Orange Polska

przez Radosław Święcki
30 listopada 2021
0
CCC wygrało Benchmark Strategii Klimatycznych

CCC wygrało Benchmark Strategii Klimatycznych

CCC znalazło się na czele zestawienia spółek najlepiej raportujących kwestie klimatyczne – informują Centrum UNEP/GRID-Warszawa i Go Responsible, twórcy Benchmarku Strategii Klimatycznych. Na dalszych miejscach znalazły się LPP i Orange Polska.

Benchmark Strategii Klimatycznych to obszerne badanie strategii klimatycznych firm, zainicjowane i realizowane przez ekspertów Centrum UNEP/GRID-Warszawa i Go Responsible. Pierwsza edycja badania objęła spółki notowane w indeksie WIG20 i mWIG40. Ich raporty niefinansowe poddane zostały analizie pod kątem tego, czy zawierają kluczowe z punktu widzenia polityki klimatycznej kwestie, takie jak, ambicje w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, realizacja działań w obrębie transformacji energetycznej czy posiadanie dedykowanej struktury, zajmującej się kwestiami klimatycznymi.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Przeczytaj także: Co to jest ekologia?

Benchmark bada stopień zaawansowania raportowania kwestii klimatycznych na podstawie danych z czternastu kluczowych obszarów:

  • zarządzanie ryzykiem
  • raportowanie emisji
  • polityka klimatyczna
  • cele klimatyczne
  • partnerstwa na rzecz klimatu
  • wskaźniki emisyjności
  • globalne polityki SDG
  • włączanie OZE
  • efektywność energetyczna
  • governance klimatyczny
  • zespół ds. zrównoważonego rozwoju
  • wytyczne TCFD
  • zarządzanie strategiczne
  • działalność zrównoważona (taksonomia)

CCC przed LPP i Orange

Na czele zestawienia analizowanych spółek znalazła się CCC. Firma zdobyła 21 punktów na 23 możliwych. Drugie miejsce zajęła LPP (18 punktów), zaś podium zamyka Orange Polska (16 punktów). W pierwszej piątce znalazły się również Grupa Kęty (15 punktów) oraz PKN Orlen (14 punktów).

Fot. Centrum UNEP/GRID-Warszawa i Go Responsible

Twórcy Benchmarku podkreślają, że w raportowaniu klimatycznym firm jest jeszcze dużo do zrobienia. Chociaż spółki z WIG20 i mWIG40 w swoich raportach prezentują analizy ryzyk klimatycznych i emisje, raportowanie to jest zazwyczaj ograniczone. Duża część firm nawiązuje do polityk klimatycznych, traktując je jako niesformalizowany i pozbawiony konkretnych celów dodatek do polityki środowiskowej. Ponadto w wielu raportach brakuje opisu faktycznych, mierzalnych działań na rzecz efektywności energetycznej i OZE.

„Brakuje oferty kompleksowej analizy strategii klimatycznych”

Gotowość zmiany modelu biznesowego wpływa nie tylko na wizerunek firm, ale również ich zdolność do długofalowej obecności na rynku w obliczu zmieniającego się otoczenia prawnego, czy nowej, kierującej się zasadami zrównoważonego rozwoju konkurencji. Wiedza o sposobach skutecznej, zielonej transformacji staje się coraz cenniejszym zasobem, nie tylko dla pojedynczych przedsiębiorstw, ale również całych branż i gospodarek – komentuje Maria Andrzejewska, dyrektor generalna Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Wobec stale przybywających inicjatyw wspierających zmianę modeli biznesowych, zauważalny jest brak kompleksowej analizy strategii klimatycznych firm, umożliwiających zanalizowanie sytuacji rynkowej, porównania działań biznesu na bazie obiektywnych wskaźników czy wskazanie klimatycznych liderów. Zwiększenie przejrzystości sytuacji rynkowej może pomóc firmom we wzajemnym inspirowaniu się,
konsumentom i inwestorom zaś w podejmowaniu wyborów z myślą o stanie środowiska
i jakości życia – tego i przyszłych pokoleń – dodaje.

Zobacz też: CCC stawia kolejny krok w ochronie środowiska

 

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Katowice uruchamiają system monitoringu nośników energii i wody

Katowice uruchamiają system monitoringu nośników energii i wody

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version