76 519,1 zł – tyle zapłacili internauci za wyjątkowe, bo zrobione z elementów scenografii, winyle Dawida Podsiadło. Na konto Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste wpłynie jednak kwota powiększona o prawie 24 tys. zł. Pieniądze te przekaże współorganizator aukcji, czyli bank Credit Agricole.
Na licytację na portalu Allegro Charytatywni organizatorzy aukcji wystawili 14 unikalnych płyt gramofonowych. Dlaczego unikalnych? Wszystkie płyty wyprodukowane zostały z przetworzonych elementów scenografii wykorzystywanej podczas trasy koncertowej Dawida Podsiadło „Leśna muzyka”. Sama scenografia również powstała, zresztą, z plastikowych odpadów. Wyglądem płyty w niczym nie przypominają tradycyjnych winyli – są podobne do przeźroczystych glicerynowych mydełek, ozdobionych wzorem z kolorowych drobinek.
Popularność tych licytacji przekroczyła nasze oczekiwania – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole.
Więcej niż oczekiwano
Najwyższa kwota to 8100 zł wylicytowana za płytę z piosenką „Nieznajomy”. Niewiele gorszy wynik, bo 7600 zł, uzyskała płyta z piosenką „W dobrą stronę”. Wartość pozostałych płyt wyniosła od 3,2 do 6,5 tys. zł. Łączna wylicytowana kwota to 76 519,1 zł.
Bardzo się cieszymy, że zorganizowana przez nas wspólnie z Dawidem Podsiadło akcja odbiła się szerokim echem i zebraliśmy tak dużą kwotę z licytacji. Obiecuję, że bank przekaże także dodatkową darowiznę, żeby zaokrąglić tę kwotę do 100 tys. złotych. Dzięki temu Polskie Stowarzyszenie Zero Waste będzie mogło jeszcze skuteczniej działać na rzecz walki z plastikowymi odpadami – komentuje Jędrzej Marciniak.
Przeczytaj także: Czym jest ekologia?
Każda płyta zawiera inną piosenkę Dawida Podsiadło z trasy „Leśna Muzyka”. Na każdej znajduje się też cover piosenki „Sailing” w wykonaniu Julii Pietruchy (muzyka do niego powstała z przetworzonych dźwięków z plastikowych śmieci zebranych na plażach Bałtyku). Do każdej płyty dołączony został także „złoty bilet” na wybrany koncert Dawida Podsiadło oraz plakat z autografem artysty i certyfikat autentyczności pochodzenia.
Ekologiczne zaangażowanie fanów i artysty
Dziękujemy bankowi Credit Agricole za propozycję współpracy i hojność. Chcemy także wyrazić naszą ogromną sympatię dla artysty, który głośno mówi o potrzebie ochrony środowiska. Jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania fanów Dawida Podsiadło, dzięki którym będziemy mogli jeszcze mocniej nagłaśniać problem zanieczyszczenia plastikiem i prowadzić działania edukacyjne, zachęcające do zmiany stylu życia i prowadzenia biznesu w kierunku zero waste – mówi Agnieszka Sadowska-Konczal, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste.
Credit Agricole już od dwóch lat zachęca swoich klientów i pracowników do walki z nadmiarem syntetycznych śmieci. W ramach kampanii edukacyjnej #MniejPlastiku, realizowanej wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim i spółką EFL, zorganizowane zostały m.in. masowe akcje sprzątania plaż (Bałtycka Odyseja) oraz górskich i leśnych szlaków (Górska Odyseja), a także cykl podcastów i webinarów. Bank oferuje także swoim klientom pierwszą w Polsce kartę z ekotworzywa, które rozkłada się szybciej niż plastik i w ten sposób pomaga im chronić środowisko przed zaśmiecaniem.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.