Volvo Cars inwestuje w biomateriały. Jak informują przedstawiciele marki, Volvo zainwestował właśnie w szwajcarską firmę Bcomp. Czym dokładnie zajmuje się Bcomp? Marka opracowuje wydajne lekkie materiały na bazie włókien naturalnych. Volvo wykorzysta biomateriał w swoich najnowszych elektrykach.
Ekologiczne materiały w elektrykach Volvo
Bcomp produkuje swoje materiały na bazie biomateriału powstającego głównie z włókien lnianych. Zapewnia on znaczne oszczędności pod względem masy, zużycia energii i emisji w porównaniu ze zwykłymi częściami z tworzyw sztucznych. Materiał daje również możliwość projektowania powierzchni dekoracyjnych.
Przeczytaj także: Volvo ładuje elektryki bezprzewodowo
Ta inwestycja jest kolejnym przykładem naszego zaangażowania w zrównoważony rozwój i strategicznego skupienia się na zmniejszeniu naszego śladu węglowego – powiedział Alexander Petrofski, szef Volvo Cars Tech Fund. Mamy długą tradycję współpracy z wiodącymi firmami technologicznymi, takimi jak Bcomp. Widzimy bowiem wspólne korzyści w pomaganiu im opracowywaniu innowacyjnych produktów i dostosowywania ich do potrzeb światowych rynków.
Materiały Bcomp zostały już wykorzystane w koncepcyjnym modelu Volvo
Materiały Bcomp zostały już wykorzystane w koncepcyjnym modelu marki – Volvo Cars Concept Recharge. Tym samym marka sprawdza możliwości wykorzystania kompozytów z naturalnych włókien w najnowszych elektrykach.
50% lżejsze od tradycyjnych kompozytów
Kompozyty na bazie włókien naturalnych są do 50% lżejsze. W ich składzie jest też o 70% mniej plastiku. Sam proces produkcji, jak podaje Volvo, generuje do 62% niższą emisję CO2.
Jesteśmy bardzo zachęceni możliwościami oferowanymi przez kompozyty lniane, dlatego zastosowaliśmy je zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz Volvo Cars Concept Recharge – powiedział Robin Page, szef designu w Volvo Cars. Jest to materiał przyjazny dla środowiska, charakteryzujący się bardzo niskim śladem węglowym, który zapewnia również atrakcyjną i naturalną estetykę.
Gdzie wykorzystano najnowszy materiał?
W Volvo Concept Recharge lniany kompozyt wykorzystano zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu. Znalazł się on w podnóżkach tylnych siedzeń, dolnych schowkach, a także tylnej części zagłówka. Na zewnątrz projektanci wykorzystali go w przednich i tylnych zderzakach oraz listwach progowych.
Do 2030 r. Volvo chce produkować wyłącznie samochody elektryczne. Do 2040 r. firma zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną. Elektryki Volvo jak zapowiada marka, mają być lekkie, aerodynamiczne, a proces ich produkcji – neutralny dla klimatu.
Volvo dokonał inwestycji w Bcomp za pośrednictwem funduszu venture capital Volvo Cars Tech Fund.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.