Spółka Tarczyński S.A. przystąpiła 22 kwietnia do programu recyklingu RafCycle firmy UPM Raflatac, który ma na celu ograniczanie zużycia zasobów naturalnych poprzez przekształcanie odpadów etykietowych w nowe produkty. Ma to pozwolić ratować drzewa oraz realizować założenia strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) marki.
Autorski program RafCycle firmy UPM Raflatac, zajmującej się produkcją etykiet, zapewnia nowe życie odpadom etykietowym. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorstwa stawiające na zrównoważony rozwój mogą przejść z gospodarki liniowej na cyrkulacyjną, wykorzystującą surowce maksymalnie wiele razy.
Recykling etykiet
RafCycle umożliwia wytwarzanie nowych materiałów poprzez recykling odpadów z etykiet samoprzylepnych. Oferowana przez UPM Raflatac usługa polega na odbieraniu od firm odpadów, które w innym wypadku byłyby składowane na wysypiskach lub spalone. Następnie, dzięki desilikonizacji, mogą być one przetworzone na masę papierową, a w dalszej kolejności ponownie przetworzone w papier.
Zdecydowaliśmy się na przystąpienie do programu RafCycle, upatrując w nim szansę na zmniejszenie ilości produkowanych przez nas odpadów, a przez to przyczynienie się do ochrony środowiska naturalnego, w tym ratowania drzew. Certyfikacja to dopiero początek. Naszym celem jest aktualnie dążenie do zamknięcia tzw. obiegu, dzięki wdrożeniu etykiet papierowych UPM Raflatac RAFNXT+ z podkładem wykonanym z materiałów pochodzących z recyklingu. Dołączając do programu i wybierając etykiety RAFNXT+, nasza firma będzie mogła zamknąć pętlę recyklingu i podjąć pozytywne działania na rzecz klimatu – mówi Dawid Tarczyński, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju i finansów.
Proekologiczne działania
Oprócz przystąpienia do programu recyklingu RafCycle, Tarczyński podejmuje także inne proekologiczne działania. W Ujeźdźcu Małym – siedzibie firmy – trwają pracę nad budową elektrociepłowni kogeneracyjnej, która dzięki ekonomizerom zmniejszającym zużycie gazu w procesach ciepłowniczych, ma zredukować emisję dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery.
Ponadto marka podejmuje działania mające na celu ograniczanie zużycia plastiku w opakowaniach oraz zwiększenie wykorzystania plastiku wtórnego pochodzącego z recyklingu. Foliowe odpady powstałe w procesach produkcyjnych przetwarzane są w drodze recyklingu mechanicznego. Do produkcji opakowań zbiorczych oraz elementów opakowań jednostkowych, firma wykorzystuje certyfikowany papier. Tarczyński odzyskuje także wodę z procesów produkcyjnych, wykorzystując w tym celu własne oczyszczalnie biologiczne, dzięki którym oddaje ją do środowiska w takiej samej jakości, jak ta pobrana.
Tarczyński S.A. to producent wędlin, kabanosów, parówek i przekąsek białkowych. Jest najpopularniejszą wśród konsumentów marką kabanosów w Polsce, z ponad 78 proc. udziałem rynkowym w tej kategorii*. Posiada własne laboratorium, zespół technologów, a także rozbudowany dział jakości oraz jeden z najnowocześniejszych parków maszynowych w Europie.
*Tarczyński za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Sprzedaż wartościowa, segment kabanosów paczkowanych z wyłączeniem Marek Własnych sieci handlowych, okres skumulowany: maj 2019-kwiecień 2020.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.