Toyota Corolla Cross będzie pierwszym modelem w gamie Toyoty z najnowszą, piątą generacją napędu hybrydowego. Nowa wersja nadwoziowa, będzie dostępna w drugiej połowie 2022 roku.
Toyota Corolla Cross – innowacja popularnego modelu
Wszystkie generacje Toyoty Corolli w ciągu 55 lat produkcji znalazły do tej pory ponad 50 mln nabywców na całym świecie. Najnowsza generacja hitowego kompaktu dostępna jest w Polsce od 2019 roku w trzech odmianach nadwoziowych: hatchback, sedan i TS Kombi. Wszystkie wersje dostępne są z nowoczesnymi napędami hybrydowymi, które stanowią ponad połowę sprzedaży modelu, a Corolla jest najchętniej wybieranym nowym autem przez Polaków.
Przeczytaj także: Toyota będzie sprzedawała wyłącznie bezemisyjne auta w Europie
W 2022 roku zadebiutuje czwarta wersja nadwoziowa – Corolla Cross, która pozwoli umocnić rynkową pozycję Toyoty w segmencie C. Wraz z premierą Corolli Cross zadebiutuje piąta już generacja napędu hybrydowego Toyoty. Będzie to pierwszy globalny model marki z najnowszą hybrydą. Napęd ten jest bardziej wydajny i przyjemniejszy w prowadzeniu niż jego poprzednik.
Piąta generacja napędu hybrydowego Toyoty
Toyota z każdą kolejną generacją udoskonala swoje hybrydowe napędy. Wszystkie elementy hybrydy piątej generacji są zdecydowanie mniejsze – o około 20-30 proc. od tych w czwartej generacji. Mniejsze rozmiary oznaczają też o wiele niższą masę podzespołów. Ponadto przeprojektowano układ przeniesienia napędu. Zastosowano nowe układy smarowania i rozprowadzania oleju, które wykorzystują olej o niskiej lepkości. Przyczynia się to do poprawy wydajności i zwiększenia mocy poprzez zmniejszenie strat elektrycznych i mechanicznych.
Nowa generacja układu hybrydowego oznacza dla kierowcy przede wszystkim niższe zużycie paliwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wydajniejszego akumulatora litowo-jonowego. Zestaw baterii jest mocniejszy i aż o 40 procent lżejszy niż wcześniej. Tym samym możliwe jest pokonywanie jeszcze większych dystansów w trybie wyłącznie elektrycznym i korzystanie z elektrycznego napędu przez dłuższy czas.
Corolla Cross posiada napęd AWD-i
W Corolli Cross zastosowany będzie napęd hybrydowy z silnikiem 2.0. Łączna moc zestawu wynosi 197 KM (146 kW), co jest wzrostem aż o osiem procent w stosunku do układu czwartej generacji. Najnowsza hybryda pozwoli rozpędzić Corollę Cross od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy.
Corolla Cross będzie też pierwszą Corollą, w której będzie dostępny napęd AWD-i, sprawdzony już w innych SUV-ach Toyoty. Dodatkowy elektryczny silnik montowany przy tylnej osi osiąga imponującą moc 40 KM (30,6 kW). Tylny silnik dołączany jest automatycznie, zwiększając trakcję i dając większe poczucie bezpieczeństwa na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Wersja z napędem AWD-i ma takie same osiągi podczas przyspieszania jak auto z napędem na przód.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.