Lidl Polska wprowadza do oferty nowy rodzaj opakowania na mięso mielone wieprzowe. Sieć podkreśla, że zdecydowała się na to rozwiązanie z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Efektem zmiany jest m.in. redukcja plastiku o ponad 70 proc.
Lidl Polska przypomina w komunikacie prasowym, że konsekwentnie realizuje wizję „mniej plastiku – obiegi zamknięte”. Sieć zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku do 20 proc. do 2025 roku. Inne zobowiązanie dotyczy wytwarzania 100 proc. opakowań marek własnych w formie maksymalnie możliwej do recyklingu.
Realizując strategię REset Plastic, Lidl Polska wprowadził właśnie nowe, bardziej ekologiczne opakowania na mięso mielone wieprzowe. Sieć podkreśla, że zdecydowała się na to rozwiązanie z myślą o ochronie środowiska naturalnego. Za sprawą nowego opakowania uda się zredukować zużycie plastiku o 73 proc.
Lidl o korzyściach nowego opakowania
Mięso mielone będzie oferowane w tzw. flowpacku, czyli trwałej folii taśmowej, która zapewnia hermetyczne opakowanie produktu. Lidl zwraca uwagę, że opakowanie nadaje się do recyklingu, a zarazem zajmuje mniej miejsca zarówno w transporcie z magazynów do sklepów, jak również w torbach zakupowych klientów.
Oferowane w nowym opakowaniu mięso mielone wieprzowe jest oznaczone symbolem „Produkt polski” (pochodzi od polskiego dostawcy z Kaszub).
Zobacz też: Ekologia – czym się zajmuje i co to jest?
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.