Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Lidl uczy, jak nie zmarnować jedzenia po świętach

Sieć radzi, jak przechowywać pozostałe po świętach potrawy i wykorzystać je w nowych daniach

przez Blanka Dżugaj
27 grudnia 2021
0
Fot. Depositphotos

Fot. Depositphotos

Lidl udostępnia e-book, w którym radzi, jak przeciwdziałać marnowaniu jedzenia po świętach. Klienci sieci znajdą w nim podpowiedzi odnośnie odpowiedniego przechowywania żywności oraz jej ponownego przechowywania. Łącznie z ciekawymi przepisami na dania z resztek i…bez resztek. 

W Polsce wyrzuca się ok. 5 mln ton żywności rocznie, przy czym za blisko 50 proc. tej ilości odpowiadają gospodarstwa domowe. Według badania przeprowadzonego przez Federację Polskich Banków Żywności oraz PBS pt. „Czy jesteśmy gotowi na uratowanie ziemi?” wśród najczęściej wyrzucanych produktów spożywczych znajdują się: pieczywo (32 proc.), owoce (30 proc.), warzywa (24 proc.) oraz wędliny (20 proc.). W ogólnym tonażu żywności trafiającej na śmietnik spory udział mają produkty i potrawy pozostające po Świętach Bożego Narodzenia. Są jednak sposoby na to, aby nie zmarnować tego, co pozostanie po świątecznym biesiadowaniu.

Podobne artykuły

Lalafo – aplikacja, która łączy darczyńców i potrzebujących z Ukrainy

Co młodzież myśli o ekologii i jakie proekologiczne działania podejmuje?

Kärcher po raz drugi został Klimatycznym Liderem Europy według Financial Times

LUX MED zbiera kroki dla zdrowia i dla planety

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów na produktach marek własnych

Jak robić zakupy i nie marnować jedzenia?

W pierwszej kolejności należy zaplanować jakie posiłki przygotujemy w najbliższym czasie oraz jakich składników chcemy użyć. Następnie konieczny jest przegląd produktów, które już znajdują się w kuchennych szafkach i spiżarniach. Często okazuje się, że część z nich konsumenci już posiadają. Należy zatem skorzystać z zapasów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia. Istotnym elementem przygotowań jest stworzenie listy zakupów, która powinna zawierać tzw. „suche artykuły”, zdatne do długiego przechowywania, oraz świeże owoce, warzywa i mięso, które planujemy spożyć w krótkim czasie. W ten sposób zapewnimy sobie różnorodne i pełnowartościowe posiłki.

Fot. Depositphotos

Przeczytaj także: Lidl ratuje niedoskonałe warzywa

Co jednak zrobić teraz, gdy po świętach lodówka wciąż jest pełna? Przede wszystkim odpowiednio przechowywać pozostałe potrawy i produkty. Konserwowanie to doskonały sposób na to, aby świeże produkty, jeżeli nie spożyjemy ich od razu, zostały z nami na dłużej. Do najbardziej popularnych metod konserwowania należą mrożenie, suszenie, kiszenie, które ma zastosowanie dla wielu warzyw i owoców, marynowanie oraz peklowanie. Kreatywność w kuchni również jest bardzo cenna. Zanim wyrzucimy jakikolwiek składnik lub resztki produktu zastanówmy się, czy jednak można go jeszcze przetworzyć, jak np. przyrządzić chipsy z obierek po ziemniakach według prostego przepisu. Lidl Polska zachęca wszystkich klientów do uprawiania sztuki kulinarnej w rytmie zero waste, udostępniając specjalny e-book z przepisami na dania przygotowane z resztek i bez resztek.

Teoria i praktyka

Lidl nie tylko edukuje, ale sam daje przykład przeciwdziałania marnowaniu jedzenia. W ramach całego łańcucha dostaw sieć optymalizuje zamówienia produktów w taki sposób, aby ograniczyć marnowanie żywności niemal do „0”. Od początku działania współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, z którymi dwa razy w roku realizuje zbiórki żywności dla osób potrzebujących oraz liczne działania edukacyjne. Ostatnie zbiórki przeprowadzone w listopadzie br. przyniosły kolejnych prawie 100 ton produktów. Firma prowadzi również swój autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego w niższej cenie oferuje produkty o krótkim terminie przydatności, jednak w pełni wartościowe. Przecena tych artykułów sięga nawet -70 proc.

W obniżonych cenach Lidl oferuje także „nieperfekcyjne” warzywa i owoce. Zainteresowaniem klientów cieszą się niewymiarowe jabłka sprzedawane prosto ze skrzyń, „krzywe” buraki, marchewki oraz ziemniaki, które obrodziły w nadmiarze. Wprowadzając je do oferty, detalista przeciwdziała ich zmarnowaniu, jednocześnie wspierając polskich dostawców w sprzedaży tych produktów.

Warto także podkreślić, że owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, są przekazywane przez Lidla do dalszej przeróbki na biogaz. Zatem wszystkie działania sieci Lidl Polska dążą do możliwie najlepszych rozwiązań wokół niemarnowania żywności.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga
INNE

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju
INNE

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów
INNE

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem
INNE

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat
INNE

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

Lidl maluje 6 antysmogowych murali, mural z okazji 20-lecia Lidl
INNE

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Następny artykuł
Tektura zamiast bieli. Schneider Electric zmienia opakowania

Tektura zamiast bieli. Schneider Electric zmienia opakowania

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version