Świąteczne zbiórki żywności to już tradycja w Lidl. Wspierają potrzebujących, m.in. w kryzysie bezdomności, i chronią zasoby naturalne. W tym roku zebrano blisko 100 ton żywności. Partnerami działań była Federacja Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska.
Jak wygląda obraz szczęśliwych świąt? Lidl przypomina, że nie zawsze tworzy go góra prezentów pod choinką, czy bliskość rodziny. Czasem wystarczą po prostu posiłek. Z myślą o ludziach, którzy nie mogą sobie pozwolić nie tylko na dwanaście, ale nawet na jedno danie, Lidl przeprowadził zbiórki żywności. Odbywały się one pod hasłem „Obraz szczęśliwych Świąt”.
Pomoc potrzebującym i ochrona natury
Świąteczne zbiórki żywności przeprowadzane każdego roku w sklepach Lidl Polska wspierają najbardziej potrzebujące osoby. Dzięki wieloletniej współpracy z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności produkty spożywcze trafiają we właściwe ręce. Szczególnie w okresie zimowym wiele osób potrzebuje tego wsparcia, a produkty mogą odmienić czyjeś święta.
W tym roku zbiórki odbywały się w sklepach Lidl Polska w ostatni weekend listopada oraz pierwszy weekend grudnia. Zbierane były najbardziej przydatne produkty, czyli niewymagające szczególnych warunków przechowywania oraz mające długi termin przydatności do spożycia. Chodziło zwłaszcza o takie produkty jak: mąka, makaron, cukier, bakalie, miód, kasza, konserwy, słodycze, olej, kawa, ryż. Tegoroczne zbiórki zaowocowały zebraniem blisko 100 ton żywności.
Z Lidl Polska współpracujemy od początku jego istnienia, czyli od 2002 r. Cieszymy się, że znaleźliśmy partnera, z którym wspólnie możemy stawiać czoła jednemu z największych wyzwań dzisiejszego świata – z jednej strony niedożywieniu, a z drugiej – marnotrawieniu żywności. Wspólnie przeprowadzamy dwa razy do roku zbiórki żywności, która trafia do najbardziej potrzebujących – chorych, samotnych, osób w kryzysie bezdomności czy wielodzietnych rodzin – mówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
Edukacja na temat niemarnowania żywności
Sieć podejmuje także inne charytatywne działania. Caritas Polska i Lidl Polska od wielu lat mają wyznaczony kierunek pomocy osobom niedożywionym poprzez realizację projektu „Jadłodajnie Caritas”. W ramach tej inicjatywy firma Lidl Polska wspiera ok. 25 jadłodajni. Dzięki temu rocznie zostaje wydanych ok. 260 000 posiłków potrzebującym. Ostanie wsparcie finansowe sieci zostało przeznaczone na zakup sprzętu umożliwiającego pakowanie i dystrybucję posiłków ugotowanych w jadłodajniach.
Współpracujemy z Lidl Polska przy różnorodnych programach polegających m.in. na przekazywaniu żywności i artykułów rzeczowych osobom w potrzebie. Także na wsparciu w modernizacji jadłodajni oraz organizacji zbiórek żywności. Wspólnie prowadzimy również edukację dotyczącą niemarnowania żywności. Na szybką pomoc Lidla mogliśmy liczyć także podczas pandemii COVID-19. Środki przekazane przez sieć pomogły nam znacząco zwiększyć skalę pomocy dla lekarzy i pielęgniarek w ramach akcji „Wdzięczni Medykom” oraz udzielić niezbędnej pomocy seniorom objętym programem #PomocDlaSeniora – komentuje ks. Marcin Iżycki, Dyrektor Caritas Polska.
Przeczytaj także: Lidl ratuje krzywą marchew
W ramach działań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, od początku jej obowiązywania Lidl Polska przekazał 94 519 kg żywności, o wartości blisko 1,53 mln zł do Caritas Polska.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.