Spółka CCC S.A. przeprowadziło badania sprawdzające, które zagadnienia z obszaru ESG są istotne dla partnerów biznesowych oraz klientów. Wśród najważniejszych wskazano pochodzenie surowców i materiałów do produkcji (95% wskazań) oraz prawa człowieka i pracowników (80% wskazań). Wyniki wskazują także, że coraz bardziej zwracamy uwagę na to, w jaki sposób organizacje prowadzą komunikację marketingową.
ESG – co jest najważniejsze?
W ciągu minionych 5 lat po raz trzeci zweryfikowaliśmy najbardziej istotne kwestie i postulaty dotyczące naszego zrównoważonego rozwoju. Widzimy, jak bardzo zmieniło się zrozumienie tego tematu: kilka lat temu dominowały kwestie społeczne, dziś na czele znajdują się te związane z produktem i łańcuchem dostaw. Chcemy wiedzieć, z czego zrobione są produkty oraz czy materiały nadają się do powtórnego wykorzystania. Ma mieć to odzwierciedlenie nie tylko w odpowiednim oznaczaniu produktów, ale także w wiedzy kadry sklepowej oraz szeroko rozumianej komunikacji marketingowej – mówi Daria Sulgostowska, Head of Sustainability w Grupie CCC.
Co jest istotne dla partnerów biznesowych
Odpowiedzialny marketing i podnoszenie świadomości klientów
Zarządzanie organizacją zgodnie z zasadami ESG to duże zobowiązanie. Wymaga od nas m.in. transparentnej komunikacji i aktywnego dialogu z klientami, pracownikami, inwestorami, partnerami biznesowymi, decydentami czy mediami. Chcemy znać ich opinie i potrzeby oraz zrozumieć motywacje, którymi się kierują. Dzięki temu jesteśmy w stanie nie tylko efektywniej realizować nasze cele, ale także skutecznie adresować potrzeby wszystkich tych grup, dodatkowo angażując ich w poszczególne obszary naszej działalności – dodaje Daria Sulgostowska.
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i prawie 1000 sklepów w 29 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.