Świąteczne prezenty w niecodziennym wydaniu. Zamiast wręczania bożonarodzeniowych upominków Future Proscessing realizuje wskazany przez kontrahentów cel dobroczynny. W tym roku będzie to wsparcie organizacji walczącej o czysty Bałtyk.
Trzy lata temu firma Future Processing z Gliwic postanowiła odwrócić świąteczne tradycje biznesowe polegające na corocznej wymianie upominków między kontrahentami. W ten sposób narodziła się coroczna akcja Fantastic Present. W jej ramach klienci zamiast otrzymywać prezenty, wspólnie decydują o przeznaczeniu świątecznego budżetu Future Processing.
Fantastyczny prezent dla potrzebujących
W ramach akcji gliwicka firma przekazuje wsparcie wybranym inicjatywom z całego świata, których działalność jest odpowiedzią na współczesne wyzwania cywilizacyjne. Reprezentują one trzy obszary: społeczeństwo, technologię i środowisko. Podział środków przeznaczonych na ten cel kolejny raz ustalony został w internetowym głosowaniu organizowanym dla klientów firmy. W tym roku mieli oni do wyboru trzy inicjatywy.
Pierwszą opcją była pomoc dla Elderlearn. Jest to start-up, który jednocześnie rozwiązuje problem samotności seniorów i odpowiada na wyzwanie, jakim jest integracja legalnych imigrantów. Seniorzy dzielą się z nimi wiedzą o kulturze i historii Danii oraz uczą imigrantów języka duńskiego.
Przeczytaj także: Pierwsza edycja akcji „Czysty Bałtyk”
Kontrahenci Future Processing mieli także możliwości wsparcia Ushahidi, globalnej firmy technologicznej typu non-profit. Zajmuje się ona tworzeniem oprogramowania ułatwiającego komunikację między jednostkami i społecznościami potrzebującymi pomocy a tymi, którzy mogą takiej pomocy udzielić. Rozwiązania Ushahidi zostały wykorzystane m.in. do pomocy ofiarom trzęsienia ziemi w Nepalu oraz monitorowania kryzysu powyborczego w Kenii w 2008 roku i kolejnych wyborów.
Ostatnia organizacja, na którą mogli głosować klienci Future Processing to Coalition Clean Baltic. Walczy ona m.in. o czysty Bałtyk, rozwój zasobów i zrównoważone rybołówstwo.
Walka o czysty Bałtyk
Właśnie ta trzecia organizacja okazała się zwycięzcą głosowania. Otrzyma ona 58 proc. środków przeznaczonych na wsparcie w ramach akcji. Pozostałe organizacje – Elderlearn i Ushahidi otrzymają kolejno 24 proc. i 18 proc. tej kwoty.
Akcją Fantastic Present chcemy pokazać, że dobro nie musi kończyć się razem ze świętami. Cieszę się, że w tegorocznej edycji na pierwszym miejscu znalazła się inicjatywa czyszczenia Bałtyku. To działanie, które nie tylko jest ważne już dzisiaj, ale też ma ogromne znaczenie w perspektywie dobra przyszłych pokoleń – komentuje Michał Sztanga, CEO Future Processing.
Coalition Clean Baltic powstała w Helsinkach w 1990 roku. Utworzyły ją ekologiczne organizacje pozarządowe z krajów regionu Morza Bałtyckiego. Jest to politycznie niezależne stowarzyszenie non-profit, zrzeszające 23 organizacji i 1 obserwatora z Białorusi, Finlandii, Rosji, Estonii, Łotwy, Litwy, Polski, Niemiec, Danii, Ukrainy i Szwecji. Łącznie organizacje członkowskie CCB mają ponad 890 000 członków we wszystkich krajach nadbałtyckich.
Szerzenie dobra w obliczu wyzwań
Charytatywny plebiscyt cieszy się dużym uznaniem klientów Future Processing i z powodzeniem jest organizowany od trzech lat. Ubiegłoroczna akcja zakładała badanie potrzeb i opinii klientów w kontekście inicjatyw znajdujących się w ich otoczeniu, które warto wspierać. Po wnikliwej analizie wyłoniono trzy projekty, które zostały poddane pod głosowanie: polską Fundację Kosmos, holenderski start-up The Great Bubble Barrier i brytyjską organizację Young Minds. W roku 2019 roku akcja skupiła się na zaangażowaniu w inicjatywę „Prezenty bez Pudła” polskiego oddziału UNICEF, w ramach której Future Processing stworzyło autorską platformę do głosowania opartą o blockchain. Efektem akcji był zakup 285 zestawów szczepionek, leków oraz przyborów do nauki i wsparcia nauczycieli, w tym zestawów pozwalających rozpocząć naukę i zestawów do nauczenia matematyki.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.