Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Facebook nie oznaczył ponad 50 proc. postów tzw. toksycznej dziesiątki

Zdaniem ekspertów oznaczanie postów okazało się nieskutecznym narzędziem walki z fałszywymi informacjami na temat zmian klimatu

przez Blanka Dżugaj
23 lutego 2022
0
Fot. Depositphotos

Fot. Depositphotos

Facebook nie spełnia swoich obietnic dotyczących walki z dezinformacją klimatyczną. Według nowych analiz, platforma Marka Zuckerberga nie oznacza połowy postów promujących artykuły tzw. toksycznej dziesiątki. Nowy raport w tej sprawie pojawił się tuż po tym, jak była pracownica Facebooka, Frances Haugen, złożyła kolejną skargę do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Facebook od dłuższego czasu oskarżany jest o zaniedbywanie działań na rzecz przeciwdziałania dezinformacji w sprawie zmian klimatu. W maju ubiegłego roku firma zapowiedziała podjęcie walki z fałszywymi informacjami na ten temat. Zgodnie z nową polityką, posty mówiące o zmianach klimatu mają być, na podstawie zgłoszeń, weryfikowane przez pracowników firmy, a następnie oznaczane w taki sam sposób, w jaki oznaczane były wpisy odnoszące się do pandemii Covid-19. Etykiety mają być dodawane do niektórych postów, aby skierować użytkowników do nowego Centrum Informacji Klimatycznej Facebooka.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Jak zapowiedzi Mark Zuckerberga mają się do rzeczywistości?

W listopadzie 2021 roku organizacja Center for Countering Digital Hate (CCDH) opublikowała raport Toxic Ten. Wskazała w nim dziesięciu największych wydawców cyfrowych, których artykuły stanowią do 69 proc. interakcji Facebooka z artykułami w bezpodstawny i nienaukowy sposób zaprzeczającymi istnieniu zmian klimatycznych. Są wśród nich amerykańskie The Washington Times, Breitbart, Daily Wire oraz rosyjskie media państwowe, m.in. RT, czyli dawne Russia Today.

Przeczytaj także: Największe wyzwanie dla ludzkości? Zmiany klimatu

Teraz naukowcy z CCDH wykorzystali narzędzie do analityki społecznej NewsWhip, aby ocenić 184 artykuły zawierające treści zaprzeczające mianom klimatu opublikowane przez wspomnianą toksyczną dziesiątkę. Artykuły w próbie zgromadziły ponad milion polubień, komentarzy lub udostępnień na Facebooku. Okazało się, że 50,5 proc. (93) najpopularniejszych postów związanych z artykułami w próbce nie miało etykiety informacyjnej. 93 artykuły bez etykiet miały 541 877 interakcji na Facebooku, co odpowiada 53 proc. wszystkich interakcji z artykułami w próbie.

Nie robiąc nawet absolutnego minimum, aby rozwiązać problem rozprzestrzeniania się informacji o negacji klimatu, Meta zaostrza kryzys klimatyczny. Negacja zmian klimatycznych, mająca na celu złamanie naszej determinacji i utrudnienie podjęcia sensownych działań na rzecz łagodzenia zmian klimatycznych, jest stale obecna na Facebooku i Instagramie – mówi Imran Ahmed, dyrektor naczelny CCDH. 

„Facebook mówi jedno, a zrobi coś innego”

Posty, które nie zawierały etykiety informacyjnej, zawierały m.in. artykuł Breitbarta, w którym twierdzi się, że globalne ocieplenie jest mistyfikacją, tekst z Washington Times przekonujący, że COVID-19 i zmiany klimatyczne są wykorzystywane do kradzieży naszych wolności, oraz artykuł w Daily Wire mówiący o tym, że lewica szerzy alarmizm związany z globalnym ociepleniem. Wszystkie artykuły objęte badaniem były publikowane od 19 maja 2021 roku do stycznia tego roku.

Badania CCDH przypominają wypowiedzi Frances Haugen i innych: Facebook powie jedno, a zrobi coś innego. Facebookowi nie należy ufać i trzeba go regulować – mówi Michael Khoo, współprzewodniczący Climate Disinformation Coalition at Friends of the Earth.  

Raport z badania pojawił się tuż po tym, jak była pracownica Facebooka, Frances Haugen, złożyła nową skargę do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. W skardze tej twierdziła, że firma wprowadziła inwestorów w błąd co do swoich wysiłków na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym i dezinformacji na temat COVID-19.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Piąta generacja napędu hybrydowego debiutuje w Corolli Cross

Piąta generacja napędu hybrydowego debiutuje w Corolli Cross

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version