Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Co 4. Polak wspiera organizacje ekologiczne

Raport o dobroczynności Polaków pokazuje, że nie zapominamy o wsparciu ekologii i zwierząt

przez Radosław Święcki
15 grudnia 2021
0
Dobroczynność Polaków/Fot. Deposhitosphotos

Dobroczynność Polaków/Fot. Deposhitosphotos

25 proc. Polaków wspiera organizacje działające na rzecz ekologii i ochrony środowiska – wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Dobroczynność Polaków w dobie pandemii” Fundacji WWF Polska, UNICEF Polska i Banku Żywności SOS w Warszawie. Autorzy dokumentu zwracają uwagę, że potrzebę wsparcia w tych obszarach widzą przede wszystkim młodzi.

Twórcy raportu podkreślają, że to pierwszy tak kompleksowy dokument dotyczący dobroczynności Polaków w dobie pandemii.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Z przeprowadzonego na potrzeby raportu badania wynika, że ponad trzy czwarte Polaków (76 proc.) deklaruje udział w działalności dobroczynnej w różnej formie.

Wśród najczęściej wskazywanych metod wsparcia ze strony Polaków dominuje wsparcie finansowe (53 proc.), a także przekazywanie darów rzeczowych (37 proc.). Co czwarty respondent przyznał, że poprzestawał wyłącznie na wsparciu finansowym, zaś 40 proc. twierdzi, że łączyło różne metody wsparcia (np. dary rzeczowe).

Dobroczynność jest wpisana w nasze DNA. Zaangażowanie Polaków w pomoc (76 proc.) w okresie pandemii COVID-19, pokazuje, że nie wpłynęła ona na zmianę naszego spojrzenia na dobro. Biorąc pod uwagę sytuację w naszym kraju i czas, kiedy sami darczyńcy często borykali się z różnymi problemami, wyniki badania są bardzo pozytywne – komentuje Marek Krupiński Dyrektor Generalny Unicef Polska.

Polacy są ofiarnym i uczynnym narodem, zwłaszcza wobec ludzi znajdujących się w potrzebie. Pomimo tego, że większość osób deklaruje, iż poprawa sytuacji materialnej spowodowałaby zwiększenie przekazywanych darowizn, to nawet osoby ze skromnym budżetem chcą się dzielić z tymi, których dotykają prawdziwe tragedie – dodaje.

Ludzie angażujący się w dobroczynność najczęściej wspierali osoby chore, w tym dzieci (54 proc.). Niespełna 40 proc. pomagało osobom niepełnosprawnym, a także zwierzętom. 25 proc. badanych udzieliło wsparcia organizacjom działającym na rzecz ekologii i ochrony środowiska.

Fot. WWF

Przeczytaj także: Co to jest ekologia?

Ekologia ze wsparciem młodych

Przedstawicielka WWF Polska zwraca uwagę, że potrzebę pomocy w obszarach ekologii, ochrony środowiska i zwierząt widzą zwłaszcza osoby młode.

Młodsze osoby coraz częściej widzą potrzebę pomocy w obszarach związanych z ekologią, ochroną środowiska i dobrostanem zwierząt, co świadczy o pokoleniowej zmianie priorytetów i rozwoju społeczeństwa w kierunku świadomości wyzwań środowiskowych – mówi Magdalena Florczak z WWF Polska.

Pytani o powody zaangażowania w dobroczynność respondenci najczęściej udzielili odpowiedzi, że „ludzie powinni sobie pomagać” (49 proc.). 40 proc. badanych podkreśliło, że pomaganie sprawia im przyjemność, zaś co trzeci ankietowany przyznaje, że dzięki temu „czuje się lepszym człowiekiem”.

Zobacz też: Polska wesprze działania na rzecz klimatu na Bałkanach

 

Termin badania: Czerwiec 2021. Próba badania: N=1001; ogólnopolska próba dorosłych Polaków reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, miejsce zamieszkania. Technika badania: CAWI (Computer-Assisted Web Interview) – wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony www.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Udany listopad dla Columbus Energy. Spółka raportuje wzrosty

Udany listopad dla Columbus Energy. Spółka raportuje wzrosty

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version