CCC w ratingu Circulytics. Jako pierwsza firma z Polski

Circulytics ocenia zaangażowanie i efektywność spółek w dążeniach do bardziej cyrkularnego modelu biznesowego, a jednocześnie wskazuje obszary do doskonalenia

Fot. materiały prasowe

„C” jak CCC. I jak poziom, który marka uzyskała w ratingu Circulytics. CCC to pierwsza firma z Polski, która znalazła się w tym prestiżowym, międzynarodowym ratingu. I od razu z dobrym wynikiem. 

Czym jest Circulytics? To narzędzie stworzone przez Ellen MacArthur Foudation, organizację zajmującą się rozwojem i promocją gospodarki cyrkularnej. Pomaga on firmom mierzyć i śledzić obieg surowców wtórnych. Wykorzystując dane konkretnego przedsiębiorstwa oraz swoje statystyki i metryki, przedstawia pełny obraz cyrkularności osiągniętej w poszczególnych częściach działalności, od zaopatrzenia w materiały po procesy produkcyjne i eksportowe. Łącznie twórcy ratingu poddają analizie 11 tematów, podzielonych na dwie kategorie – aktywatory i wyniki. Skala przyznawanych ocen to od E po A. E to poziom najniższy, A zaś najwyższy.

Ocena i wskazówki

W ostatnim czasie Circulytics poddał ocenie działania CCC zmierzające do transformacji firmy w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym. To pierwsza polska marka w tym prestiżowym ratingu.

Wraz z rozwojem naszego biznesu, rośnie nasza odpowiedzialność względem klientów, pracowników, społeczeństwa i środowiska naturalnego. Dlatego wypracowanie modelu gospodarki cyrkulacyjnej jest jednym z celów zapisanych w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy pierwszą spółką w Polsce, która zdecydowała się raportować do Circulytics. Zyskaliśmy nie tylko ocenę tego, co do tej pory udało nam się osiągnąć w kontekście gospodarki cyrkulacyjnej, ale także wskazówki dotyczące kierunków do doskonalenia i możliwość porównania postępów Grupy z innymi podmiotami z sektora i branży – mówi Hanna Kamińska, Dyrektor Biura Zarządu w Grupie CCC.

Przeczytaj także: CCC liderem raportowania klimatycznego

Ludzie, strategia i planowanie 

Jak wypadła polska marka? Dobrze, a nawet bardzo dobrze. Ogólna ocena jej działań w obszarze aktywatorów została sklasyfikowana na poziomie C-. Wyniki, za które odpowiadają dane ilościowe spółki natomiast otrzymały ocenę na poziomie C. Osiągnięty rezultat jest zbieżny ze średnią dla całej branży. Za najlepiej rozwinięte tematy, w kontekście dążenia do cyrkularności twórcy ratingu uznali strategię i planowanie oraz ludzi i umiejętności.  Pierwszy z nich otrzymał ocenę B, drugi natomiast B-.

Stawiamy przed sobą konkretne cele i wskaźniki. W 2021 roku opracowaliśmy Roadmapę Gospodarki Obiegu Zamkniętego, która nadaje kierunek naszym działaniom w zakresie cyrkularności. Zawiera ona 10 projektów, które będziemy sukcesywnie realizować w kolejnych latach. Ocena ekspertów z Circulytics jest dla nas bardzo cenna i motywuje nas do dalszego rozwoju oraz szukania nowych, innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze – mówi Kamilla Budnik, Lider ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie CCC.

O firmie CCC:

CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i prawie 1000 sklepów w 29 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Exit mobile version