CHEP ogłosiła powołanie Alejandro Tostado na stanowisko Sustainability & Government Affairs Lead w CHEP Europe. Będzie on odpowiedzialny m.in. za wdrażanie firmowej strategii zrównoważonego rozwoju oraz realizację zamierzenia, jakim jest opracowywanie pionierskich regeneracyjnych łańcuchów dostaw w całej Europie.
Wiąże się to z koniecznością zdefiniowania narzędzi i procesów potrzebnych do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju CHEP na rok 2025 oraz włączenia zrównoważonego rozwoju do propozycji wartości, jaką firma oferuje klientom i dostawcom.
Właściwy człowiek na właściwym miejscu
Tostado będzie również odpowiedzialny za kwestie rządowe i regulacyjne w regionie europejskim, co oznacza m.in. współpracę z organami władzy podczas opracowywania i wdrażania gospodarki obiegu zamkniętego przez CHEP.
Alejandro znakomicie rozumie sposób funkcjonowania europejskiego łańcucha dostaw i naszej branży oraz wie, jak dbać o relacje z klientami. Jestem pewien, że jego zaangażowanie i spójność z misją CHEP pomogą nam wzmocnić zrównoważony profil modelu biznesowego i kontynuować pracę zespołów na dotychczasowym, znakomitym poziomie – mówi Juan Jose Freijo, Brambles Global Head of Sustainability.
Ręka w rękę z klientami przeciw zmianom klimatu
Alejandro Tostado dołączył do firmy CHEP w 2002 roku jako analityk biznesowy, a następnie zajmował różne stanowiska w działach sprzedaży i rozwoju biznesu. W 2009 roku przeniósł się do pionu CHEP Iberia, gdzie objął stanowisko Regional Accounts Team Manager. Dwa lata później został awansowany na stanowisko Key Accounts Team Manager. Przez ostatnich siedem lat Tostado pełnił funkcję Senior Director, European Key Accounts, gdzie zdobył bogate doświadczenie z zakresu zarządzania i rozwijania portfela klientów, opracowywania strategii współpracy z klientami CHEP oraz budowania reputacji firmy jako innowacyjnej i zrównoważonej.
Czuję się naprawdę wyróżniony tym, że otrzymuję nowy zakres odpowiedzialności i zadań, które pomogą CHEP w dalszym umacnianiu pozycji lidera zrównoważonego rozwoju i pioniera w tworzeniu regeneracyjnych łańcuchów dostaw w Europie. Będziemy nadal blisko współpracować z naszymi klientami, dostawcami i organami władzy, aby wspólnie i w sposób odpowiedzialny przeciwdziałać zmianom klimatycznym – mówi Alejandro Tostado.
Przeczytaj także: Brambles i palety z przetworzonego plastiku
O firmie CHEP
Jako pionierzy modelu „sharing economy” CHEP stworzyło jedno z największych światowych przedsięwzięć logistycznych, bazując na zasadach współdzielenia i wtórnego użytkowania swych nośników – tzw. „model poolingu”. CHEP działa głównie w segmencie produktów szybko zbywalnych (np. produkty spożywcze, AGD i środki higieny osobistej), artykułów świeżych, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. Firma zatrudnia około 12 000 pracowników i dysponuje pulą około 345 milionów palet i pojemników dostępnych w sieci składającej się z ponad 750 centrów serwisowych. CHEP ma swoje siedziby w ponad 60 krajach na świecie. Głownie oddziały znajdują się w Ameryce Północnej i Europie zachodniej.
CHEP w Polsce istnieje od 21 lat, a z jego systemu korzysta ponad 900 przedsiębiorstw, w tym zarówno firmy polskie, jak i koncerny międzynarodowe. Aktualnie CHEP Polska wydaje rocznie ponad 30 milionów palet swoim klientom oraz odbiera palety z ponad 10 000 punktów dystrybucyjnych. Palety podlegają inspekcji i naprawie w ośmiu centrach serwisowych: Kampinos, Radom, Świętochłowice, Środa Wielkopolska, Bydgoszcz, Niewiadów, Wrocław, Kraków.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.